zondag 16 augustus 2015

Wist je dat....



Wist je dat :


  •  Ik nooit eerder in een automaat heb gereden. Omdat ik hier een beetje bang voor was heb ik op Internet gezocht naar tips hoe dit snel op te pakken. De beste tip was om zonder linkerschoen te rijden, je linkerschoen heb je immers niet nodig bij het rijden in een automaat. En ja hoor, dit werkte perfect ! Uit voorzorg heb ik tot de laatste dag nog zonder linkerschoen gereden.
  •  Als je een auto huurt en deze aan het eind van de huurperiode met volle tank in moet leveren, je beter een pompstation niet te dicht bij het vliegveld (maar ook niet te ver natuurlijk :) uit kunt kiezen. Hoe dichter bij het vliegveld, hoe hoger de benzineprijs, soms wel $ 1,50 per liter meer !
  • Als je lenzen gebruikt, je voldoende lenzen mee moet nemen. Lenzen mogen in Amerika alleen verkocht worden nadat je een oogtest van ongeveer $ 90 hebt gedaan en lenzen zijn daar ook een stuk duurder.
  • We deze vakantie in totaal 304,02 km hebben gelopen ! In New York hebben we op 1 dag zelfs bijna 22 km gelopen.
  • De deuren in de de wc's (vooral in New York) niet altijd passend zijn in het frame, het scheelt soms echt een paar centimeter ! Gevolg was dat ik af en toe tegen wil en dank meekreeg wat er op de wc gebeurde, not good ! En je zit daarna zelf ook niet meer zo relaxed hoor !
  • Het enorm wennen is na een maand rijden in een automaat ! Onderweg vanuit Dusseldorf vergat ik regelmatig de koppeling te gebruiken en te schakelen.
  • Je in malls heerlijk kan eten ! Er zit bijna altijd een foodcourt, je kan hier alle eetgelegenheden vinden. In het midden staan de eettafels en daarom heen de verschillende restaurantjes. Dit is vooral handig als niet iedereen in je gezelschap hetzelfde wil eten. Iedereen haalt waar hij trek in heeft en je kan toch met zn allen eten. En het is niet duur, gemiddeld ben je ongeveer $ 9 voor een maaltijd kwijt.
  • Ik ontzettend moest wennen aan de fooien cultuur, vooral als ik niet tevreden was over de bediening ! Maar ik begrijp het wel daar bedienend personeel voor een groot deel van hun salaris afhankelijk is van fooien. 

  • Dylan en Caitlin Miami zo geweldig vonden dat ze er later willen gaan wonen ! 


  • Ik jullie allen wil bedanken het meelezen en jullie interesse en reacties. 


Ik nu al droom van de volgende reis naar Amerika ! Wie weet over een paar jaar.


1 opmerking: